Denne gadget kan hjælpe dig, når arbejdet driller

Har du brug for noget sjovt, der kan give lidt adspredelse på kontoret?

Oplever du ofte at du er ved at koge over, når chefen er lidt for emsig eller kontrollerende? En boksebold til skrivebordet er en sjovt gadget, som du kan bokse løs på, når du f.eks. mister en vigtig ordre, har en sur chef eller en irriterende kunde.

Boks løs på boksebolden og få smilet tilbage. Du kan købe den sjove boksebold her: Boksebold til skrivebord

Det er super simpelt: Pump boksebolden op, spænd den fast på metalfjederen og sæt den fast på gummibunden, der har en klæbende underside. Din boksebold skal nok sidde fuldstændigt fast, mens du træner din højre- og venstrehånd – det er altid en bedre ide at slå på en boksebold end på en emsig chef!

I det næste kan du læse flere sjove forslag til hvordan du beholder det gode humør og overskud, når arbejdet er hårdt og slidsomt:

1. Vejrtrækningsøvelser

Det er udfordrende at holde en hel dag på arbejdspladsen, især hvis du har en chef, der måske ikke er superfed at samarbejde med.

Eller måske har du en irriterende kollega, der konstant forstyrrer din arbejdsro med høje telefonsamtaler eller højlydt spisning? Få styr på irritationen med vejrtrækningsøvelser. Sådan gør du: 

Sæt dig godt til rette, så begge dine fødder rører gulvet, og du sidder behageligt.

Luk øjnene, og mærk efter i hele kroppen. Hvordan føles det? Er der nogle steder, du kan mærke mere end andre?
Tag en dyb indånding gennem næsen og pust langsomt ud gennem munden. Jo mere du kan slappe af, når du puster ud, jo bedre. 

Gentag den dybe indånding yderligere to gange – og slut af med at sidde helt roligt og mærke din krop. Har vejrtrækningen gjort noget godt? Føles din krop afslappet? Så tag den følelse med dig videre, når du nu træder ud af øvelsen.

2. Spil kabale eller online spil

Voksenleg kan løfte humøret betydeligt. Find et kabalespil på PC´en eller et simpelt og sjovt spil online, som du kan spille, mens du tager et klip-ud fra arbejdets strabadser. Ved at spille kabale eller et sjovt spil som Minecraft, kan du få et pusterum og få humøret tilbage.  

3. Gå en tur

Du kan også gå en dejlig tur ude i den friske luft. Når du bevæger dig, får du det bedre, både i krop og sind, og humøret stiger flere grader. Gå en tur og kom tilbage til arbejdet med fornyet energi til resten af arbejdsdagen. 

 

Få nemt flere sunde vaner

De fleste af os har et ønske om at leve sundere men det kan være svært at ændre sine vaner. En af årsagerne er at vi ofte går all in og ændre det hele på en gang. Det går sjældent godt. Hvis man ønsker at leve sundere er det bedre at lave små ændringer lidt efter lidt. Det vil være nemmere at holde og vil ikke virke så drastisk. Desuden er sundhed mange ting. Du kan motionere meget, spise økologisk og vegetarisk eller fedt fattigt og stadig være usund. Det er ofte et spørgsmål om balance. For meget af noget er sjældent sundt. Herunder kommer der nogle forslag til, hvordan du nemt kan leve sundere uden at det kræver det helt store. 

Køb kvalitet frem for kvantitet

Mange i Danmark lever efter devisen er det billigt er det kvalitet og vi er fan af XXL poser og tilbud. Det betyder at vi ofte overspiser. Samtidig smager meget af det vi køber, især hvis det er billige varer sjældent af noget og vi spiser derfor mere, fordi vores smagssans ikke er blevet mættet. 

Køb det du plejer, men køb i en bedre kvalitet og køb mindre af det. Elsker du chokolade, så køb 100 grams kvalitetschokolade og nyd det, frem for en kæmpe pakke billig chokolade, der er fyldt af E-numre og svinefedt.

Brug tiden på din madlavning

Selvom mange har travlt og bare skal have noget mad på bordet tager det faktisk ikke lang tid at lave et sundt måltid mad. Meget af det drejer sig om planlægning. Hvis du ved at du kommer sent hjem i morgen, så lav en ret som kan holde i 2 dage. Hader du at lave salater, så køb salat som er færdig snittet og pift den op. Tænk i farver. Meget sund mad er farverigt og det præsentere sig bedre på tallerkenen.

Har du børn og er de ikke så glade for grønt, så skær nogle gulerødder eller nogle cherrytomater ud og sæt dem frem før middagen. De skal nok blive spist. Lav grønsagssupper og tilføj lidt fløde og bacon. Fløde og bacon er selvfølgelig ikke sundt i store mængder, men får suppen til at glide ned.

Andre sider om sundhed:

  1. bedreholdning.dk
  2. engodloebetur.dk
  3. enguidetilsundhed.dk
  4. fitnessbladet.dk
  5. fitnessexperten.dk
  6. friskogsundmad.dk
  7. helseogsundhed.dk
  8. simplebalance.dk
  9. sunde-madvaner.dk
  10. sundesager.dk
  11. sundhedidanmark.dk
  12. sundhedshjaelpen.dk
  13. sundhedsmagasin.dk